Магазин Дани

Привреда

Угоститељи траже дефинисање казнене политике инспекцијских служби

Санда Милеуснић Николић | 29. фебруар 2024. | 11:33 | Привреда

Угоститељи траже дефинисање казнене политике инспекцијских служби

Око двадесет одсто угоститељских објеката у протеклом периоду било је затворено, а поједини након што им је истекла казна нису успели да поново отворе локале, кажу из Удружења угоститеља Суботице и истичу да инспектори најстрожу казну у већини случајева изричу због мањих неправилности у раду. Због тога покрећу иницијативу са циљем да се казнена политика ублажи и тако олакша пословање.

У последње две године у Суботици је приметно учестало затварање угоститељских објеката, истичу из Удружења угоститеља и напомињу да је слична ситуација приметна и када су друге делатности у питању. Оно што је, кажу, проблематично јесте што се санкције изричу и када грешке нису намерне, па сваки пропуст води затварању.

„Готово за сваку грешку која се деси се затвара објекат, и за неиздавање рачуна и за пар стотина динара вишка у каси или мањка у каси, за вишак или мањак једног или два пића у фрижидеру, што сви знамо да врло лако постоји могућност да угоститељи могу грешком да издају кока-колу, а откуцају швепс или тако нешто, због чега стање не штима. Тако да сматрамо да то није нешто што би требало да доведе до затварања локала, поготово што знамо да затварање локала доводи у питање да ли ће објекти моћи после се опораве од свега тога и доводе у питање егзистенцију запослених и људи који држе те објекте, то није мали број запослених“ – каже председник удружења, Вјекослав Острогонац.

Остогонац подвлачи да угоститељи желе да раде по закону, али како затварање није добро није за једну страну, суботичко удружење покренуло је иницијативу која за циљ има дефинисање сугестије коју ће упутити надлежним органима да се санкције изричу у складу са уоченим пропустима.

„Желимо да исто тако будемо изједначени са свима осталима у смислу да знамо шта је то грешка, а шта је то намера и која казна произлази из грешке, а која из намере. Сматрамо да затварање објеката није начин. Обично поред затварања има и плаћање казне, сви знамо да затварати објекат на петнаест дана, поготово ако је то друга грешка у три месеца, је нешто што сигурно тај објекат више не може да врати у нормалну функцију и већ смо дошли у ситуацију да су неки локали после одређених затварања престали да раде.“

Осим пореске, проблем постоји и са другим инспекцијама које такође посежу за сличним решењима, додаје Острогонац и подсећа да казнена политика није јасно дефинисана, што и омогућава таква решења.

„Ми више не знамо шта су одређене казне за одређена дела која се направе. Значи нисмо неко ко жели да легализује било шта што није исправно и што није по закону, али исто тако желимо да се јасно зна каква је казна за шта, не можемо да имамо исту казну, као што и у свим законома имамо различите казне за различите прекршаје. Ми морамо јасно знати како ћемо бити санкционисани.“

Суботичко Удружење окупља већину угоститеља из нашег града и има више од стотину чланова.

Остале вести из ове категорије