Поводом обележавања јучерашњег Националног дана без дуванског дима, у просторијама Црвеног крста волонтери ове организације и лекари Центра за промоцију здравља Завода за јавно здравље одржали су едукацију средњошколаца на тему „Превенција болести зависности – одговорно доношење одлука“ и „Медијска писменост и рекламе“.
С обзиром на све већи број средњошколаца који се одлучују на употребу цигарета, алкохола и других узрочника зависности, здравствене установе настоје на све начине да утичу на младе да кажу „не“ средствима која неминовно имају врло штетне утицаје по организам како на особе које их употребљавају, тако и на оне који их окружују. Главно „оруђе“ компанија која производе узрочнике зависности су средства информисања, кроз које утичу на људску свест ради профита и моћи. Да бисмо се одбранили од промоције лошег начина живота, потребна је медијска писменост захваљујући којој ћемо моћи да селектујемо пружене информације, истакла је др Нада Косић Бибић из Завода за јавно здравље у предавању које је одржала ученицима Техничке школе.
др Нада Косић Бибић, начелница Центра за промоцију здравља: „Велики део активности поводом обележавања Националног дана без дуванског дима посвећујемо младима, јер сматрамо да дуванске индустрије свој маркетинг и рекламе првенствено таргетирају на њих који су потенцијални будући корисници. У том контексту, желимо да едукујемо ученике како би стекли одређене вештине о препознавању значења реклама и да их научимо медијској писмености. О свим информацијама које долазе до њих путем бројних ИТ технологија, морају критички да размишљају, да анализирају сваки садржај и направе прави избор – праве одлуке.“
Волонтери Црвеног крста презентовали су ученицима Медицинске школе на који начин могу да препознају узрочнике и знаке болести зависности, како би се определили за здрав живот без дуванског дима, алкохола, дроге и других психоактивних супстанци.
Поред едукације младих, пажња Центра за промоцију здравља Завода за јавно здравље била је усмерена и на остале суграђане, који су били у прилици да током промотивне акције провере крвни притисак, вредности шећера и масноће у крви и угљен-моноксида у издахнутом ваздуху. Дељени су савети и промотивни производи који могу помоћи у процесу остављања цигарета.