Какво је стање социјалног предузетништва у Војводини, али и који су најбољи примери из праксе које треба следити? Ово су само неки од главних циљева пројекта који спроводи Развојна агенција Србије на територији покрајине, а све са намером да се изради студија, односно да се оспособе развојне агенције на локалу како би могле да пруже саветодавну услугу и подршку развоју предузетничке идеје на бази социјалног предузетништва.

 

Социјално предузетништво важна је привредна грана у капиталистичким земљама – то је иновативан начин за решавање бројних проблема у заједници коришћењем одрживих бизнис модела, а његово најбитније обележје јесте да профит не служи за лично богаћење, објашњава социолог Душан Торбица. Иако су потенцијали велики, у Србији су недовољно искоришћени, додаје Торбица, а о томе говори и чињеница да Закон о социјалном предузетништву, као ни стратегија још увек нису донети.

Управо са намером да промовише социјално предузетништво, Развојна агенција Србија подржала је пројекат „Систематичан развој социјалног предузетништва на територији Војводине“, чији је главни циљ да се сагледа стање о постојећим иницијативама социјалног предузетништва, те да се на основу најбољих искустава из Србије и иностранства дефинише програм подршке овом виду предузетништва, који ће бити доступан привредницима у развојним агенцијама на локалу.

Пројекат заједнички реализују четири акредитоване развојне агенције на територији Војводине: РРА Бачка из Новог Сада, РРА Срем из Руме, Регионални центар за друштвено – економски развој Банат из Зрењанина и РРА Панонрег из Суботице.