Породична компанија „Сунцокрет д.о.о.“ из Хајдукова која је зачетник производње здраве хране у Србији, недавно је добила признање Иновативни предузетник 2019.године, које додељује међународна ревизорско-консултантска компанија Ернст&Yоунг. Како је текао пут овог предузећа од оснивања до данас, проверила је наша екипа.

Оснивач Иван Перчић покренуо је компанију 1989.године са дозом ентузијазма и из љубави према здравој храни, коју је и сам конзумирао дуги низ година. Са вером да може произвести храну која је истовремено нутритивно корисна и укусна, а здрава, почео је са девичанским уљима од сусама, сунцокретра и бундеве, а његови купци били су већином из Хрватске, Словеније, Босне, а мањим делом из Србије.

Тржиште се развијало постепено, прво је производе куповао узак круг људи, који или су водили рачуна о исхрани, или су због здравствених проблема били принуђени на то. Ипак, највећа промена приметна је у последњих 10 година, каже оснивач.

Ова породична компанија у међувремену се развила и данас броји 25 радника и асортиман од 50 производа, који су груписани у седам категорија – јестива уља, лековита уља и капсуле, протеини, барови, крекери и путери и намази, све под брендом Гранум.

Сви производи су безглутенски и вегански, а петина носи ознаку органско. Тренду потражње за здравом храном допринела је пре свега млађа популација која је оријентисана на правилну исхрану и физичку активност.

Најпродаванији производ ове компаније, кикирики путер, може се наћи и у земљама попут Црне Горе, Босне и Херцеговине, Чешке, Холандије и Катара, а присутни су и на тржишту Француске, Мађарске и Велике Британије. Ипак, 90 одсто асортимана произведеног у Хајдукову заврши на полицама домаћих продавница.