Јавна расправа о нацрту Закона о железници, Закона о безбедности у железничком саобраћају и Закона о интероперабилности железничког система, одржана је данас у Привредној комори Србије – Регионалној привредној комори Севернобачког округа у Суботици. Јавној расправи присуствовао је државни секретар у Министартсву грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Имре Керн.

Нова три закона  уређују области управљања железничком инфраструктуром, обављања делатности железничког превоза и  безбедност и несметаног одвијања железничког саобраћаја. Циљ сва три закона је да буду компатибилни, по узору на важеће законе Европске уније, што је и наша обавеза на  путу интеграције. Осим тога, закони треба да обезбеде и либерализацију тржишта, које ће бити отворено и за приватне превознике, да буду конкурентни државној железници.

„Мислим да је то врло значајан корак из разлога што ће путници односно грађани имати боље и безбедније услове за путовање. Са друге стране значајно ћемо регулисати одређене области у инфраструктури.“ изјавио је Имре Керн, државни секретар

Када се усвоје, предложени закони ће бити  компатибилни и са Националним програмом развоја инфраструктуре железнице Србије, који је донет у фебруару ове године. Национални програм покренуо је пројекте изградње и ревитализације појединих железничких траса, који за циљ имају повезивање становништва и додатни развој привреде и теретног транспорта. Део тог програма су пруге Суботица-Баја,  Суботица-Сента-Банатско Милошево која има два крака -ка Кикинди и Зрењанину, и капитални пројекат изградње брзе двоколосечне пруге Београд- Будимпешта, која пролази кроз наш град.

Уколико се поменути пројекти реализују према плану Владе Србије, железница ће након више деценија поново добити на значају у путничком и теретном саобраћају