Палићанин Иван Шокчић Бато има необичан хоби – још од младости израђује бродове у боци. Како каже, нешто за своју душу, нешто за продају, а недавно је каријеру дугу чак пет деценија крунисао изложбом.
Као падобранац почео је да прави бродове. Први брод у боци Иван Шокчић Бато направио је током одслужења војног рока давне 1971. године у Нишу и све после тога је – историја. Данас Бато има своју радионицу, а како је металоглодач по струци, готово све што му потребно за рад, сам је израдио.
„Заволео сам то да радим, корак по корак сам почео да радим, сам сам израдио алате. Јер, кад сам почео неки брод да радим, дошло би до застота да нешто не могу да урадим, онда бих изашао у радионицу, макар и у поноћ, направио алат и наставио рад,“ вели Бато.
Процес израде за сваки брод у боци је исти – најпре је потребно наћи одговарајућу флашу, што је како прича овај „Севераш“ у пензији, можда и најтеже – не сме да има отисак калупа, мехуриће, велика задебљања. Ако има среће, проналази је и тада почиње посао у ком је сваки милиметар од кључног значаја.
„Исрцртавам контуру, одбијем дебљину стакла и добијем простор који могу користи за израду броду. Онда се латим посла, брод комплетан израдим изван флаше, с тим да га не спајам лепком, него чиодама и који после тога растављам и део по део уграђујем у флашу.“
Поносан је овај Палићанин што су његови једрењаци израђени искључиво од природних материјала, док примећује да многи данас користе пластичне делове, чак и пластелин.
„Само чисто дрво, папир, метал, конац, значи природни материјали и ништа куповно. Сваки делић сам израђујем и ту су димензије најважније, јер су често милиметри у пиотању јер се дешава да једва успем да усправим брод због висине јарбола,“ прича Бато.
Колико ће му бити потребно за један брод у боци зависи од величине и сложености – од месец дана, а за највеће које је правио било је потребно чак годину дана за сваки. Својеврстан лични рекорд Бато је оборио када је у Ноћи музеја саставио девет.