Магазин Дани

Друштво

Има ли места за тракторе и комбајне на Чантавирском надвожњаку?

Санда Милеуснић Николић | 11. јун 2024. | 12:47 | Друштво

Има ли места за тракторе и комбајне на Чантавирском надвожњаку?

Надвожњак преко брзе пруге на Чантавирском путу почео је да ствара муке пољопривредницима, жетва је увелико у току, а проблем на који су, кажу, указивали од почетка - да је коловоз преузак да би се њиме радне машине могле неометано кретати сада осете и други возачи, па се тамо ових дана неретко дешавају застоји који трају и по 45 минута. Од надлежних траже решење проблема, јер туда свакодневно по неколико пута мора да пређе већи број комбајна, што је у тренутним условима често неизводиво, а биће кажу и горе када се преко надвожњака саобраћај пусти у оба смера.

Саобраћај преко новог надвожњака на Чантавирском путу пре око месец дана пуштен је и то за сада само у једном смеру, па је прилаз регулисан семафорима. С друге стране, на оближњим њивама увелико се одвијају жетвени радови, до којих пољопривредници долазе радним машинама, а немали број њих мора да пређе с једне на другу страну пруге. И ту настаје проблем – коловоз је преузак за габаритну механизацију, што је потенцијална опасност по све учеснике у саобраћају.

„Указивали смо на тај проблем, нико од надлежних није реаговао, то је било пре неких месец дана. Тражили смо да се некако регулише или камерама, да се упозори да је са друге стране вангабаритно возило, ништа нам није решено, нити је шта указано, радови иду тако како иду. Исто тако и прилазни путеви надвожњацима су проблем, није изводљиво да се укључимо у саобраћај, преуско је, превелики је залом под неких 70 степен је скретање, не може се укључити. Ово ће стално бити присутно, ми се бојимо због безбедности осталих учесника“ – каже један од пољопривредника, Жељко Кујунджић.

Додатни проблем у најави биће када саобраћај постане двосмеран, јер два аутомобила могу да се мимоиђу, аутомобил и теретно возило или радна машина такође, али ако у сусрет једно другом наиђу комбајн и камион, места нема за обоје.

„Нама је драго што су направили нови надвожњак, драго нам је да се гради железница, али нам није драго зато што је рађен државни пројекат и нису укалкулисане радне машине. Све те наше машине су уредно регистроване, уредно су одрађени технички прегледи, све је по правилима, како наши закони налажу, али неизводљиво је нама, немамо где да побегнемо, једноставно немаш где да побегнеш када наиђеш на камион. Ми указујемо на надлежне да покушају некако да реше.“

Да се колона, коју би осетили и сви други возачи, не би стварала када се сусретну комбајн и камион, пољопривредници су предлагали да им се током жетвених радова дозволи саобраћај ипсилон краком, јер је успон мањи и коловоз је шири, али одобрење нису добили јер се ради о путу првог реда.

„Ми смо сада препуштени овде и исто и Биковачки надвожањак који је исто узак, иста прича. Не знамо шта како даље. Бојимо се за безбедност осталих учесника, јер не дај Боже неко може настрадати. Стане камион горе, стане комбајн, неко мора у рикверц, а да ли ћемо моћи у рикверц, врло је упитно. Десило се јуче и пре који дан, заглавили смо, комбајн није могао ићи у рикверц, камиони су ишли у рикверц, то је трајало неких 40 минута. Исто тако су и камиони који су били у колони ишли у рикверц. То ће вероватно бити наша свакодневица.“

Са једне на другу страну пруге свакодневно мора педесетак пољопривредника, али и велики број грађана, који не возе комбајн, али су преко пруге ишли пешке или бициклом. Сада ни за њих нема места, јер на новом надвожњаку нема ни пешачке, нити бициклистичке стазе.

Остале вести из ове категорије