Чувено дело Достојевског „Злочин и казна“, ђаци Политехничке школе имали су прилику да обраде на несвакидашњи начин, учешћем у интердисциплинарном часу који је одржан на српском и енглеском језику.
Да је дошло време иновативним променама у школским клупама сведочи и пројекат расписан од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије под називом „Унапређење квалитета наставе – развој кључних компетенција кроз мултидисциплинарни приступ – Сарадњом до знања“ који се у текућој школској години реализује у 15 средњих школа широм земље, у циљу унапређења наставне праксе и подстицање на учење како ђака, тако и професора.
Наталија Трбовић Тољагић, професор српског језика и књижевности: „Оно што је апсолутно евидентно, је то да у образовању постоји веома низак ниво мотивације са обе стране катедре. Ученици тешко проналазе смисао у школовању којем су изложени а наставници тешко проналазе мотив у условима у којим раде. Потребно је ту рутину која не даје очекиване резултате заменити нечим чиме ћемо бити смислено ангажовани. Свесни смо да време иде и доноси промене, а ми као једна структура морамо да пратимо све те промене.“
Политехничка школа је овај пројекат започела у децембру када је одржана Интердисциплинарана недеља на три језика – српском, хрватском и мађарском, којом је обухваћено 9 одељења из свих подручја рада и 30 наставника. У другом полугодишту пројекат је настављен, те су данас матурантима одржана 4 интердисциплинарна часа на којима је на несвакидашњи начин обрађена обавезна школска лектира „Злочин и казна“ Фјорда Михајловича Достојевског.
Агнеш Медве, професорица енглеског језика: „Одабрали смо два предмета која данас учествују – енглески и српски. Анализираће се књижевно дело кроз српски језик и говорну вежбу енглеског. Час је замишљен као билингвални, те ни задаци неће бити одвојени.“
Ученици су имали задатак да прочитају роман познатог руског писца, а потом кроз разне тестове дају одговоре на питања о делу. Часови су протицали уз интеракцију ученика и наставника, креативност и смех.
Марцела Мачаји, одељење ГФТ 4-13: „Много ми се допало ово. Другачије је, опуштенији смо и више разговарамо. Сматрам да би овакве ствари требале чешће да се раде.“
Милан Мишчић, одељење ГФТ 4-13: „Веома задовољан, није било досадно на часу. Сви смо активно учествовали у раду током свих 45 минута.“
Сања Гршић, одељење ГФТ 4-13: „Прошли пут смо радили „Хамлета“ и било ми је много интересантније и забавније. Волела бих да се овакав начин рада настави.“
Искуства Политехничке школе и оних који су укључени у реализацију Пројекта, након спроведених пројектних активности и анализе ефеката добијених из овакве врсте наставе послужиће као модел примене добре праксе у другим школама у Србији и можда покренути једну нову еру образовања.