На поштанским маркицама издатим у периоду од 2006. до 2018. године нашло се свега 10 одсто жена или женских ликова, а најчешћа маркица са једном женом коју ћемо залепити на писмо је она са Милевом Марић Ајнштајн, закључак је предавања на тему „Знамените жене 20. века – Жене на поштанским маркама у Србији (2006-2018)”, које је у организацији Удружења "Женске студије и истраживања“ одржано у Градској библиотеци.

Предавање на тему знаменитих жена на поштанским маркама, део је настојања да се утврди шта је оно што једну жену чини знаменитом, поручује Маргарета Башарагин из Удружења „Женске студије и истраживања“. Анализирањем свих поштанских марака које су издате у Србији од 2006. до 2018. године, како би се утврдило које су то жене, женски ликови и предмети нашли своје место на писму, као и на који начин су оне презентоване, долази се до поражавајућег закључка.

Осим што су жене на поштанским маркама малобројне, ретке су оне којима је та почаст одата за живота. На њима су се углавном нашле уметнице, пре свега глумице, као и супруге владара и научника, док су бројне друге остале изостављене. Најфреквентнија маркица са женским ликом је она на којој се нашла Милева Марић Ајнштајн.

Суботичанин Људевит Вујковић Ламић, за себе каже да је филателиста откад зна за себе. Члан Савеза филателиста постао је пре 70 година, а у неколико наврата и сам је био иницијатор настанка марки попут оних које обележавају 100 година Дужијанце и 100 година Градске куће. Жене на поштанским маркама он посматра мало другачије, а додаје и да је проблем што уметност писања писма изумире, а са њим и марке.

Охрабрује серија поштанских маркица издатих прошле године поводом уметничке игре са четири играчице, коју је Удружење „Женске студије и истраживање“ и иницирало, додаје Маргарета Башарагин и закључује да је крајни циљ учинити знамените жене и њихов допринос нашем друштву видљивим.