Од 1. новембра, возачи моторних возила имају  обавезу да замене пнеуматике. Према Закону о безбедности у саобраћају до краја марта обавезно је на возилима имати све четири зимске гуме, дубине шаре најмање 4мм  а уколико путујете ван насеља обавезна је и зимска опрема (ланци), односно други уређаји за повећање тракције.

Временске прилике током зимског периода (лед, снег, бљузгавица, вода) захтевају мекше гуме са већим бројем паралелних канала који су дубљи и имају далеко већи одвод воде, што аутомобиле чини стабилнијим у зимским условима вожње. Вулканизери саветују возаче да поштују Закон и да у складу са  могућностима користе нове пнеуматике, а не коришћене, ради безбедности свих учесника у саобраћају

Дамир Брајков, вулканизерска радња Гумар: „Мој савет возачима јесте да се придржавају Закона, пошто су казне високе и изађу их више него 4 нове зимске гуме. У сваком случају треба покушати набавити зимске гуме и избећи непријатности. Присталица сам нових гума, међутим многи возачи данас користе и зимске пнеуматике као привремено решење.“

Поред зимских пнеуматика, возачи се у последње време одлучују на коришћење лето-зима гума. Све више светских познатих произвођача на тржишту нуди моделе које омогућавају коришћење током сва четири годишња доба.

Дамир Брајков, вулканизерска радња Гумар: „То је гума која има смесу која одговара и за летње и за зимске услове. Практично се лети троши мање него М+С гума класична, међутим морам напоменути да су возачи углавном у заблуди што се тиче М+С гума јер је она пнеуматик искључиво за зиму. Гума намењена за сва четири годишња доба, мора имати ознаку Алл сеасон“

Према речима запослених у вулканизерској радњи, приметно је да грађани обраћају пажњу на квалитет својих пнеуматика посебно за зимски период, те  све ређе имају случајеве монтаже лоших гума на личну одговорност возача.

Дамир Брајков, вулканизерска радња Гумар: „Чини ми се да су возачи постали свесни чињенице да је зимска гума корисна, јер са безбедносног аспекта много чини за возаче. Изненађен сам да су људи спремни да издвоје новац за нове гуме, без обзира на возило које користе. Једноставно постајемо свесни да је то велика предност у условима када има снега и леда на путу.“

Уколико нисте до сада извршили замену пнеуматика, потребно је да то урадите у што скоријем периоду. Монтажа гума и балансирање по вулканизерским радионицама креће се око 1500 динара за сва четири точка, док се на тржишту нове зимске гуме продају у ценовном распону од 3.000 до 60.000 у зависности од величине и квалитета.

Казне за коришћење летњих уместо зимских гума се крећу од 6.000 до 20.000 динара, а за правна лица од 100.000 до 800.000 динара.