Агенција за безбедност саобраћаја и ове године наставља кампању „У кола без алкохола” током које спроводи превентивне активности у циљу промоције и афирмације одговорног понашања у саобраћају. Овогодишњи слоган кампање гласи „Волан није за промиле”, а спроводи се у угоститељским објектима широм Србије, где грађани имају прилику да пробају такозване пијане наочаре, измере промила алкохола у крви, учествују у анкетама, али и да сазнају казнене одредбе предвиђене за вожњу у алкохолисаном стању.

Према статистикама, око стотину младих живота угаси се у саобраћајним несрећама на путевима Србије на годишњем нивоу. Део тих несрећа деси се због вожње у пијаном стању.

Никола Новаковић, Агенција за безбедност саобраћаја:

- Циљ ове кампање јесте да промовишемо одговорно понашање у саобраћају тако што ћемо теренским активностима прилазити сваком госту, скренути им пажњу да не возе у алкохолисаном стању, такође ће сваки гост моћи да проба „пијане наочаре”, да виде како је возити под дејством алкохола, јер алкохол и вожња никако не иду заједно. Статистика каже да свако девето лице које настрада у саобраћају настрадало је управо због вожње у алкохолисаном стању.

Алкохол у вожњи испољава са повећањем времена реакција. Смањи се концентрација, али дође и до лажног самопоуздања и жеље за доказивањем.

- У оквиру теренске активности вршимо и један анкетни упитник, који је итекако битан из разлога јер је Агенција за безбедност саобраћаја је учествовала у једном Европском истраживању, и управо из тог истраживања смо добили податак да су на једно питање сви гости објекта, возачи одговорили да је неприхватљиво возити под дејтсвом алкохола, али нажалост, на следећем питању, када само питали да ли су последњих месец дана сели за волан под дејством алкохола, чак сваки седми возач је одговорио да је учествовао у саобраћају у алкохолисаном стању.

Агенција за безбедност саобраћаја већ дуги низ година реализује кампању „У кола без алкохола”, а ове године је план да обиђу 10 локалних самоуправа и преко 20 угоститељских објеката.