С првим данима јула, почела су прва сезонска снижења одеће и обуће. Попусти се крећу углавном од 10 до 50 процената. Према Закону о трговини, сезонско снижење може трајати најдуже 60 дана, а како наводе из Националне организације потрошача Србије, 20 одсто од целокупног асортимана у продавници мора да има назначен попуст који је истакнут на излогу.
Суботичани кажу да редовно прате обавештења о сезонским снижењима, јер им сваки проценат мање значи.
– Када идем у куповину, обично гледам шта је снижено, гледам да купујем све на акцији!
– Што је већи проценат то је боље наравно, али сваки проценат значи
– Акције значе ако имаш добра примања да приуштиш себи све то. Старијим генерацијама је дефинитивно теже и њима акције значе много више
– Ћерка ради у продавници, она обично увек купује све на снижењу, на тим акцијама
– Идем сад у сецонд ханд, да купим неку хаљину на брателе, немам ништа. Тамо нађем ствари од 700, 400, 300 динара. За мој буџет то је супер!
У периоду сезонских снижења, трговци се служе различитим триковима како би привукли пажњу потрошача, а стручњаци саветују пажљиву куповину. Пре свега, треба проверити која је била оригинална цена, јер трговци могу вештачки да је подигну пре снижења, како би попуст деловао већи него што заиста јесте. Осим тога, често је снижена роба са мањим оштећењима, па је неопходно, пре куповине, проверити да производ нема недостатака. Такође, пожељно је, пре куповине, информисати се о условима рекламације за снижене производе, јер за њих трговци могу имати посебна правила.
Поред пажљиве куповине, саветује се и додатни опрез када је реч о производима који се налазе на снижењима. Када говоримо о гардероби, у овом периоду ништа зимско не сме бити на рафовима, односно могу бити понуђени само комади намењени конкретном годишњем добу.
Да све има свој смисао, говори и то да се термин „снижење” не сме користити ван периода који је дефинисан законом. Може се користити само термин „акцијска понуда”. Акцијске цене, са друге стране, највише су заступљене у маркетима када предстоји важан датум.
Од објављивања распродаје до краја њеног трајања, трговац не сме да укључује у тај асортиман нове количине робе, а потрошачи имају право да, уколико примете одређене неправилности, случај пријаве Тржишној инпекцији.
У току су сезонска снижења – на шта треба обратити пажњу?
