Радови на подвожњаку код Нове општине при крају су, што значи да ће ускоро бити и пуштен у саобраћај. Прво ће тамо кренути друмски саобраћај, у суботу 16.децембра, док ће пешаци и бициклисти подвожњак моћи да користе од петка 22.децембра, најавили су надлежни приликом обиласка радова и навели да након тога следи почетак радова на Мајшанском мосту и подвожњаку код „Пионира“.

Подвожњак у Максима Горког је за саобраћај затворен од 1.јула, када су почели радови на његовој реконструкцији. Више од пет месеци касније, назире се његово поновно пуштање у саобраћај, а како надлежни напомињу био је то један од захтевнијих објеката на траси брзе пруге. Стари подвожњак је имао 5 железничких колосека, нови ће имати 11, рекла је Анита Димоски, помоћница министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре за железнички и интермодални транспорт и захвалила се грађанима на стрпљењу.

„Подизвођач „Карин комерц“ је у ненормално кратком року завршио, ово је захтеван објекат, дугачак 200 метара, са „у“ кадама, са централним делом дугим око 60 метра и широким 30 метара. Овде се даноноћно радило, што сте имали прилику да видите, са друге стране читав тим надзорних органа је непрекидно пратио квалитет изведених радова, тако да са подизвођачем, главним извођачем, надзором заиста можете бити сигурни у техничком смислу да је објекат са максималним квалитетом“ – закључила је Димоски.

Подвожњак који ће у суботу бити пуштен у рад за друмски саобраћај, а следећег петка за пешаке и бициклисте, један је од седам објеката који се у Суботици ради на траси пруге. Након њега преостаје да се заврше још три – у Косовској, где су радови у току, Мајшански мост и код Пионира, где ће реконструкција ускоро почети. Помоћница министра напомиње да ће саобраћајнице бити затворене истовремено, али и да ће се све радити у координацији са комуналним службама.

„Управо пуштањем друмског саобраћаја на овој локацији извођачу радова се омогућава да отпочне са реконструкцијом Мајшанског моста, припреме су већ извршене. Остао нам је подвожњак у Лошињској улици и у Косовској улици, сада се завршава подвожњак, а у делу над сомборском пругом биће надвожњак.“

Градоначелник Стеван Бакић је приликом обиласка изразио задовољство што су радови на реконструкцији подвожњака окончани у року, с обзиром на то да се ради о најважнијој саобраћајници у Суботици.

„Одмах након пуштања у саобраћај подвожњака у Максима Горког, прелази се на реконструкцију подвожњака у Лошињској и Мајшанског моста и ми смо онда „на коњу“, када крене да функционише саобраћај. Биће много лакше за одвијање саобраћаја, биће мање гужви и за наше Суботичане, моћи ће лакше да се крећу“ – додао је Бакић.

Како су надлежни истакли, проблема са накупљањем атмосферских вода на подвожњаку не би требало да буде, тамо су уграђене две црпне станице са ретензијом, које су већ у функцији, а ускоро би требало да се реши проблеми и у Бајнатској улици. Рок за завршетак брзе пруге од Новог Сада до Суботице је крај 2024.године