У новој школској години и нове смернице за рад које је прописало Министарство просвете – школе ће од првог септмебра радити уз одређене измене, односно додатна пажња биће посвећена психолошко-емотивном аспекту током васпитно-образовног рада са ученицима.

До првог звона у новој школској години остао је још који дан, а припреме за рад, као и санације и адаптације школских објеката у Суботици полако се приводе крају. Осим устаљених корака током лета, ове године, а према смерницама Министарства просвете, све школе у свој рад увешће додатне мере. Оне се односе како на основне, тако и средње школе у нашој земљи. Толеранција, комуникација, узајамно разумевање су у фокусу, а смернице конкретно подразумевају да се првог радног дана почне са додатним часовима одељенског старешине у зависности од узраста, обилазак педагога и психолога на тим часовима, објашњава директор Техничке школе „Иван Сарић”, Жељко Рајчић. Прва школска недеља је тематска недеља, у којој ће пажња бити посвећена наведеним вредностима, друге недеље ради се иницијално тестирање ученика, чији ће резултати бити примењени у раду наставника. Током првог полугодишта у школи ће се одрадити и самовредновање.

-Током првог полугодишта нам је важно да се у школи одради самовредновање и вредновање школе, да донесемо акциони план и од наредног полугодишта да га реализујемо. Поред тога нам је врло битно да одрадимо и процењивање и адаптацију ученика првог разреда. Такође у току првог полугодишта школа је дужна да дефинише мото, односно идентите школе, који ћемо заједно са ученицима, родитељима и наставницима и донети-

Директор ОШ „Кизур Иштван” Дејан Анђеловић објашњава да се поједине смернице у њиховој школи већ од раније примењују у раду. Осим санације у виду кречења, адаптације паркета, радова на фасади, ради се и на уврштавању новина у рад установе. Оне се посебно фокусирају на адаптацију, односно промене које ученици доживљавају током преласка из четвртог у пети разред, осмог у први средње, или сам полазак у школу, објашњава Анђеловић.

-Ово је највише усмерено на ученике који требај да се адаптирају на нову средину, на ученике на прелазу из четвртог у пети разред. Негде је свима нама, просветним радницима, јасно да је доста велика новост, можда чак и шок за децу која из вртића долазе у први разред, ту су потребне озбиљне припреме. Исто тако та деца буду код учитељице четири године, па буду код одељенског старешине, то су промене на које деца морају да се навикну.

Смернице које је прописало Министарство просвете подразумевају и више ваннаставних активности, рад хуманитарног карактера, рад са ученичким парламентом, родитељима, посету скупова и слично.