Суботичани су данас имали прилику да анонимно кажу шта мисле о квалитету јавних услуга и администрацији, и то у оквиру кампање „ЈА у центру пажње“ која се реализује као део пројекта „Партнерство до добре ЈАвне управе“.  Пројекат спроводе Европски покрет у Србији и Центар за европске политике уз финансијску подршку УСАИД-а.

 

Грађани који су данас прошли кроз центар Суботице, могли су да попуне анонимни анкетни листић и кажу шта мисле о квалитету јавних услуга, пре свега у домовима здравља, СУП-у, као и код уписа деце у предшколске установе и основне школе. Према речима Лидије Ковач Ђеровић из Европског покрета, кампања „ЈА у центру пажње“ управо се зато и спроводи – како би се побољшао квалитет услуга које се финансирају новцем пореских обвезника.

„Оно што је карактеристично је да се грађани углавном жале чекање, на дуге редове, на процес заказивања и код здравства на немогућност коришћења одређене опреме и материјала. Код СУП-а је преко 40 одсто испитаника навелао као потребу да се додатно реформише и унапреди цео систем јавне администрације,“ наводи Ковач Ђеровић.

На дуге редове, чекање и превише бирократије жале се и Суботичани које смо анкетирали.

„Нисам се сусрела са неким већим пробелмима само редови, чекања и то где год да одем. Ево сад долазим из Социјалног, ишла сам по здравствену књижицу. Готова је након шест месеци  и то сам чекала сат и по времена у реду. И кад сам предавала захтев и тада сам чекала,“ жали се једна суграђанка.

„Папири. Јако пуно папира треба.А с људима се мало бави. Код лекара, убацују се подаци у компјутер, мене нико не гледа. Одем, заборавила сам нешто или су заборавили нешто да ми дају-читав се живот своди на трку због тих папира,“ незадовољна је једна старија Суботичанка.

Сви  они који би желели да попуне анкету могу то да учине и путем сајта www.мојауправа.рс. Кампања се реализује у 12 општина и градова у Србији, а када се прикупе мишљња грађана, сачиниће се закључци који ће стићи управо тамо где треба -на адресе оних који о јавној управи одлучују.