Семафори на двадесет раскрсница дуж Београдског пута, Улице Максима Горког и Сегединског пута увезани су софтвером који омогућава даљински надзор и контролу семафорских уређаја, а у другој фази пројекта у плану је да се систем увеже и са камерама за аутоматску анализу саобраћаја, што ће као резултат довести до бољег протока саобраћаја. Пројекат је финансирала локална самоуправа, а из предузећа „Селма“, које руководи пројектом, истичу да је Суботица први град у Србији који семафорима управља на тај начин.
Просторија за централно управљање и надзор семафорских уређаја у предузећу „Селма“ ове године започела је пројекат који за циљ има поједностављење одржавања семафорских контролора и њихов надзор. То значи да софтвер који се зове „СЕЛСмартТраффиц“, који су развили њихови инжењери и програмери, повезује семафорске уређаје у јединствен систем центра за контролу и надзор и нуди могућност даљинског управљања, избора програма и начина контроле.
„Централна интеграцијска платформа има могућност повезивања са другим системима уз додавање протокола, па у некој другој, будућој фази постоји могућност повезивања овог система са камерама за аутоматску анализу саобраћајних токова, што нам даје могућност да аутоматски обрадом тих података и анализом тих саобраћајних токова аутоматски и програмирамо уређаје. То за бенефит има мање гужве, већу проточност саобраћаја и смањење потрошње горива, а тиме и мање загађење ваздуха и смањење емисије штетних гасова“- појашњава заменик директора предузећа „Селма“, Горан Влаховић.
Из Јавног предузећа за управљање путевима, урбанистичко планирање и становање напомињу да се за одржавање светлосне саобраћајне сигнализације сваке године из буџета града издваја 14 милиона динара.
„Ове године радили смо на модернизацији семафорске мреже, тј. на успостављању система за централно управљање и надзор. На овај начин су повезане оптичким кабловима 20 раскрсница на територији Града Суботице, то обухвата потез од Александрова до Мегамаркета Рода, тј. улице Београдски пут, Максима Горког и Сегедински пут. На овај начин омогућено је да се у односу на саобраћајно оптерећење на терену тренутно врши промена рада семафорских уређаја“ – наводи Милан Марјанов.
Софтвер за контролу и праћење већ ради, а Суботица је први град у држави у ком се тако управља семафорима.