У току ове године забележено је више од 200 смртних случајева на друмовима, што је дефинитивно показатељ да се на пољу превенције мора радити много више, речено је на Међународном научном тематском скупу „Саобраћај, криминалитет и урбана безбедност”.

У фокусу је саобраћај из аспекта урбане безбедности, на који начин урбана безбедност и саобраћај могу да креирају и унапреде стање, пре свега живота грађана у свакој локалној заједници, истичу организатори. Разлог томе је и што тренутно постоји радна група која ради на изменама и допунама Закона о безбедности саобраћаја на путевима, као и радна група која ради на изменама кривичног законика која се суочава са захтевом да дође до пооштравања казнене политике. Сам закон о изменама и допунама Закона о безбедности на путевима отворио је многа питања попут уласка у систем и нових превозних средстава као што је тротинет.

-Шта су они, да ли су они пешаци или саобраћајно средство, ако јесу пешаци где се крећу, ако су превозно средство где се крећу? Могу да развију велику брзину од 30 до 40 км на сат, на који начин можемо да регулишемо таква питања, између осталог о томе ћемо разговарати. Разговараћемо о чињеници да нажалост у овој години већ до сада бележимо више од 200 смртних случајева, и да дефинитивно морамо да почнемо да радимо на пољу превенције много више – рекла је директорка Института за криминолошка и социолошка истраживања, др Ивана Стевановић

На Скупу је било речи и о појави насилничке вожње односно на који начин је спречити, о томе је говорио и судија Вишег суда у Ваљеву, др Драган Обрадовић. Он је истакао да је дошло до пораста броја кривичних дела проузрокована насилничком вожњом, а један од начина решавања овог проблема је и увођење нових кривичних дела.

-Биће један од предлога да насилничка вожња која је прекршај, постане кривично дело само по себи, без обзира што нема наступања забрањених последица, нема телесних повреда, смртне последице ни велике материјалне штете – објашњава Обрадовић

Предсеник Скупштине града, др Балинт Пастор, овом приликом подсетио је да је доста тога урађено по питању саобраћајне инфраструктуре. Постоје нови гранични прелази, завршен је Y- крак, надвожњаци, реконструисана је линија између Суботице и Сенте, све то има за циљ да ослободи друмски саобраћај.

- Ка Сегедину током октобра треба да крене и први путнички воз, гради се и пруга између Будимпеште и Београда, циљ нам је да се изгради и пруга ка Баји. Може се рећи да је то железничка, не путна инфраструктура, али све то треба да растерети путну инфраструктуру, саобраћај на путевима- истакао је Балинт.

Научни скуп организује институт за криминолошка и социолошка истраживања уз подршку министарства науке, технолошког развоја и иновације Републике Србије и Правосудне академије у Београду.