„Хоћу да (се) мењам“ назив је пројекта чији су резултати представљени данас у Хемијско-технолошкој школи. Пројекат је реализован уз подршку просветних саветница Мреже подршке инклузивном образовању Школске управе Сомбор, Ксеније Лишчевић и Бранке Бешлић.
Пројекат „Хоћу да (се) мењам“ имао је за циљ унапређење општег квалитета рада школе кроз јачање капацитета ученика и наставника за препознавање и прихватање различитости и неговање инклузивне културе и праксе. Од јуна до октобра ове године, организоване су радионице у којима је учествовало 25 наставника Хемијско-технолошке школе. Да је пројекат био успешан, говоре резултати рада који су данас представљени, а тичу се конкретних промена у наставном плану и програму.
„Највећи утицај је у томе да смо оснажени и да се смањила стигма око самог појма инклузије. Постали смо отворенији за промене и новине које су донеле ове радионице, а то је довело и до тога да смо прегледали нашу документацију и уколико се указала потреба кориговали смо индивидуалне образовне планове, начин вођења евиденције, као и самих дневних припрема“, објашњава Јадранка Војнић Пурчач, наставник стручних предмета у ХТШ.
У радионицама су учествовали и ученици, који су разматрали неколико тема, као што су: активизам младих, инклузија, учешће у комуникацији без говора. Осим тога, они су одговорили на питање шта је то што би променили у школи.
„У школи бисмо променили онај део наставе која се односи на практичну у виду секција на сва три подручја рада, што је био одговор који је мој тим дао на задату тему. Сматрамо да је ово могуће спровести у пракси, јер није тешко, али треба да се активирају професори и млади односно ученици наше школе“, додаје Ана Радић, члан Ученичког парламента.
Представљању пројекта присуствали су Наташа Алексић, чланица Градског већа задужена за образовање, као и ученици и представници других суботичких школа, које ће у будућности можда и саме реализовати сличан пројекат.