Привредницима су у школској 2025/2026. години у понуди 92 образовна профила по дуалном моделу образовања, а због великог интересовања, продужава се рок за пријаву послодаваца за укључивање у овај програм, и то до 31. јануара.
Највеће је интересовање за кадровима из области машинства, трговине, туризма и угоститељства, као и електротехнике. Близу трећине укупно тражених занимања чине образовни профили из области машинства и обраде метала. Послодавци се могу пријавити на веб-порталу Привредне коморе Србије, на којем креирају профил компаније, у три корака.
- Прво се послодавци региструју, након тога подносе захтев за акредитацију и изјаву о спремности за пријем ученика. Ту се наводи број ученика, образовни профил, предлог школе за сарадњу, наставни језик… У нашем региону смо имали дуално образовање на српском, мађарском и хрватском језику – објашњава Нађа Вукмировић, самостални стручни сарадник РПК Суботица.
Документација за акредитацију се шаље на мејл адресу надја.вукмировиц@пкс.рс, или на адресу Регионалне привредне коморе, Сенћански пут 15. у Суботици.
- До сада има око тридесетак компанија који су се пријавили, интересовање је на нивоу као и прошле године. Неких 18 образовних профила су тражена на нашем региону, иначе послодавци од наредне школске године имају могућност да изаберу један од 92 образовна профила, покривају отприлике сва подручја рада, а имамо и шест нових образовних профила. Они се бирају у заиста чврстој сарадњи између послодаваца и привреде и школе. Образовни профили су и у трогодишњем и у четворогодишњем трајању.
Поред „старих“ компанија, ту су и нови заинтересовани, који желе да се пријаве за овај програм.
- Имамо сигурно двадесет посто нових компанија што нас радује. Оне сад пролазе тај процес регистрације, а старе, са којима сарађујемо од самог почетка, оне подносе само изјаву о спремности пријема ученика за школску 2025/2026. годину.
Ученици у дуалном образовању, у зависности од образовног профила, проводе одређени број дана у компанији, чиме се код њих развија осећај припадности, усваја се пословна клима и јача поверење између ученика и послодавца, што накнадно води ка сарадњи на обострано задовољство.