Данас је „Плави понедељак”, трећи понедељак у јануару, који се сматра најдепресивнијим даном у години, а иако је овај концепт настао као део маркетиншке стратегије, ипак има истине у овој претпоставци. Многи појединци склонији су меланхоличном расположењу након празника, а како би се оно избегло, савет стручњака је између осталог да пажљиво планирамо своје активности током овог периода.
,,Плави понедељак" осмишљен је 2005. године као маркетиншка стратегија авиокомпаније која је за циљ имала да привуче људе да резервишу летове ка тропским дестинацијама, међутим идеју су врло брзо одбацили многи научници. Ипак, период након празника, као и хладно зимско време могу да утичу на расположење појединаца и то у негативном смислу, а да ли је то случај и код Суботичана, проверили смо баш на овај дан.
Важно је разумети да се разликује депресија од постпразничног лошег, летаргичног, односно меланхоличног расположења, наглашавају психолози. Неколико фактора утиче на то, а након било којих празника, у ово психичко стање емотивне испражњености, лаички назване постпразничне депресије, најчешће западају људи у средњим годинама. Уколико и дође до таквог расположења, постоје одређене методе за његово побољшање, саветује психолог Драгана Ћупурдија.
Оно што спада у добру превенцију овог стања јесте планирање активности, објашњаванаша саговорница, као и умереност у еуфоричном расположењу, односно превеликим и нереалним очекивањима током празника.