Од почетка године у саобраћају је живот изгубило 26 особа старости до 30 година, а управо ову категорију младих учесника у саобраћају надлежни препознају као нарочито ризичну и придају јој посебну пажњу. Из тог разлога у нашем граду је организована трибина о безбедности младих у саобраћају, на којој је послата порука колико жеља за доказивањем у комбинацији са неискуством у вожњи могу да буду кобни.

Црна статистика показује да су од почетка године у саобраћају погинуле 204 особе, а из Агенције за безбедност саобраћаја посебан акценат стављају управо на младе, као ризичну категорију и апелују на њих да за волан не седају под дејством алкохола или психоактивних супстанци, као и да користе заштитну опрему. Од 26 младих погинулих ове године, њих седморо били су возачи путничког аутомобила, док је деветоро возило мопед или мотоцикл.

„Млади јесу угрожена категорија учесника у саобраћају, најчешће страдају данима викенда, петком и суботом. За њих је карактеристично да страдају након 11 часова увече и оно што је посебно проблематично јесте то да најчешће страдају у великим групама. Сама жеља за доказивањем у комбинацији са недовољним искуством за воланом представља проблем и велики ризик“ – истиче Бранко Стаматовић, директор Агенције за безбедност саобраћаја.

Поред младих, надлежни и родитеље препознају као кључан фактор за повећање безнедности, те и на њих апелују да обрате пажњу на обуку своје деце и искуство у вожњи и подсећају да саобраћајних правила треба да се придржавамо због безбедности свих, а не само зато да не платимо казну.

„Ми сада нажалост имамо случај да млади када дођу у ауто-школу питају да ли је обавезно да везују сигурносни појас. У Републици Србији се последњих година ради системски и заиста крећемо од најмањих ногу, од везивања детета у аутоседишту, затим кроз едукацију у основној школи јер хоћемо да створимо безбедне генерације“ – закључује Стаматовић.

Са тим да су угрожени, али и да истовремо и угрожавају друге учеснике саобраћаја, слажу се и млади који су узели учешће у трибини, и напомињу да је поред едукације веома битна и запрећена санкција.

„Мислим да се претерано користи телефон током вожње, нарочито возе у великој мери у алкохолисаном стању, а имала сам и у својем окружењу неке познанике који су страдали у алкохолисаном стању, тако да сматрам да су то два главна разлога“ – каже Анђела Моравчић.

Ово доба године препознато је као период када су млади најопуштенији, напомиње градоначелник Стеван Бакић и истиче да се Суботица не може похвалити статистиком, јер док је у на републичком нивоу удео младих у укупном број погинулих износио 19 одсто, на територији Града био је чак 29 одсто.

„Што се тиче као возача у саобраћају, ту је катастрофалан податак по питању младих страдалих у саобраћајним незгодама је 59 одсто. Време је да сви заједно уложимо напор и подигнемо свест по питању безбедности учесника у саобраћају. Морамо да схватимо да морамо максимално да примењујемо све системе заштите по питању појаса, кацига, употребе уређаја на нашим аутомобилима и превозним средствима, попут ретровизора и нарочито да обратимо пажњу да не употребљавамо она средства која нам одвлаче пажњу и концентрисаност на токове саобраћаја – мобилни телефони, слушалице за музику“ – рекао је Бакић.

Трибину су огранизовали Агенција за безбедност саобраћаја Републике Србије у сарадњи са Саветом за безбедност саобраћаја Града Суботице, а ускоро се очекује и усвајање измена Закона о безбеднсоти саобраћаја, када ће бити дефинисана и употреба тротинета, којих тренутно у Србији има више од 200.000.