Сваки други купац на суботичком Бувљаку, долази из суседне Мађарске, показују подаци АД „Тржница“. Међутим, популарност ове пијаце само расте, па је тако све више и оних који у куповину долазе из Хрватске, као и Босне и Херцеговине.
Зимска јакна, патике, чоколада или можда лустер? То је само мали део најразноврснијег асортимана – на суботичком Бувљаку купцима се нуди преко 50.000 артикала. У четири наткривене хале, на 1.730 тезги и преко 200 локала послује 2.000 продаваца, заслужних за овако невероватну понуду. Међутим, где је понуда, ту је и потражња – викендом се једва може проћи пијацом од купаца који су похрлили на познату пијацу.
Ипак, последњих година на Бувљак све више долазе купци из Мађарске. У то се уверила и наша екипа, а у разговору са њима сазнали смо да долазе сезонски, највише да би пазарили одећу.
„Доалзимо из Мађарске, и то веома често, четири до пет пута годишње, зависи како кад. Купујемо доњи веш, одећу, понекад чак и поврће,“ каже један брачни пар.
„Дошао сам из Веспрема. Баш сам купио дукс. Први пут сам овде, жена је већ била једном,“ додаје један купац.
Марија Ердер, која на Бувљаку продаје спортску гардеробу већ пет година, потврђује да су Мађари најчешћи купци – у њеном случају готово искључиво они. Марија објашњава да викендом организовано долазе аутобусима и да је тада ред пред њеном тезгом – подужи.
„Презадовољна сам. Баш купују. Највише доње делове тренерки, то код мене највише пролази,“ каже наша саговорница.
И подаци АД „Тржнице“ потврђују оно што је свима очигледно – а то је да купци из Мађарске опседају суботички Бувљак.
„У оквиру маркетиншких активности, Акционарско друштво Тржница је током 2017. године истраживало о ставовима и мишљењу како купаца, тако и корисника, односно продаваца. На питање ко су најбољи купци који посећују нашу робну пијацу Мали Бајмок, две трећине, тачније 66 одсто испитаника је потврдило да су то купци из суседне Мађарске, на другом месту су Суботичани и купци из осталих градова Србије,а на трећем су купци из Хрватске,“ истиче Гордана Богдановић, маркетинг менаџер АД „Тржница“.
Током 26 година успешног пословања, „Тржница“ се позиционирала међу пет највећих, најразвијенијих и инфраструктурно најбоље опремљених пијачних управа у региону. Стога не чуди, да пијачним данима Бувљак посети најмање 10.000 купаца, али и да потражња продаваца све више расте – готово да више нема слободних тезги на овој пијаци.