Иако Суботица има изграђену бициклистичку инфраструктуру, постоје бројни проблеми – на првом месту неповезаност стаза, путни правци који уопште немају део намењен двоточкашима, лоше стање појединих деоница, као и забрана проласка кроз центар града, указују из Удружења грађана ЦЕКОР које је спровело истраживање међу суботичким бициклистима. На ове проблеме треба додати и један потпуно нов – а то је пренос бицикала преко пасареле.

Винко је бициклиста још од малих ногу. Како каже, он увек нађе пут, али као главни проблем истиче дотрајалост стаза. Ипак, примећује да се на томе интензивно ради у последње време.

„Ја лично се сналазим, али да има проблема има. Видим да се у последње време ради на томе да се успоставе те већ прокламоване стазе, које ћемо ваљда једном дочекати. Правац до Палића је у реду, али је проблем заиста у граду,“ истиче Винко.

У Суботици постоји око 25 километра улица дуж којих су изграђене бициклистичке стазе и још око 15 километара бициклистичко-пешачких стаза. Ипак, оне нису повезане у мрежу, већ су скуп радијалних праваца кретања што је један од највећих проблема – бициклисти су принуђени да возе коловозом куда и моторна возила, због чега се осећају небезбедно, наводе из организације ЦЕКОР. Такође, неки од главних коридора, попут Бајског или Београдског пута, нису покривени.

„Верујем да је бициклизам релативно добро развијен у Суботици. Мног иду на радна места у школу, чак и у зимском периоду, Потребне су нове стазе као и просторни план града ускладити с тим. Такође, потребно је да се она ураде на начин да се људи оссећају безбедно,“ наводи Звездан Калмар из ове организације.

Бициклисти од затварања подвожњака у Максима Горког имају и нову потешкоћу – како да свој двоточкаш пренесу преко пасареле, напомињу из ЦЕКОРА.

„Порука би била да је потребно да се што пре регулише пренос преко пасареле. Ја сам као бициклиста сигурна да неколико хиљада њих прелази туда, што је сада готово немогуће, а преко Мајшанског моста или код Пионира није безбедно,“ поручује Калмар.

Наш саговоник наводи и као проблем немогућност проласка кроз сам центар града и додаје да као што и у другим деловима града постоје стазе које су и бициклистичке и пешачке, да је тако нешто могуће и у самом центру.