Радови на изградњи брзе пруге од Новог Сада до Суботице теку предвиђеном динамиком, а највећи подухват и изазов биће рушење подвожњака између „Лидла“ и „Патрије“. Град је већ годину и по дана у преговорима са Инфраструктором Србије и Министарством грађевинарства како би се ипронашло решење да грађани што мање осете саобраћајне гужве. Договорено је да се најпре ураде сви други прелази, као и да се Мајшански мост остави поседњи за рушење, како би се минимализовали застоји у саобраћају, поручују из локалне самоуправе.

Иако Суботица нема реку, има пругу која дели град на два дела, а због изградње брзе пруге чувени подвожњак у Максима Горког из 1957. године ускоро ће отићи у прошлост. И док грађане брине како ће прелазити из источног у западни део града, заменик градоначелника Имре Керн истиче да су исходовали са инвеститором да се паралелно не затварају Мајшански мост, Лошињска и Максима Горког јер би то значило потпуни колапс, већ да прво морају да се заврше подвожњаци код Пионира и у Бајнатској, као и нови прелази.

Када ће се тачно затворити подвожњак између „Лидла“ и „Патрије“ још увек се не зна прецизно и то ће зависити од извођача радова. Тек када се стекну сви услови град ће дати зелено светло, наводи Керн и додаје да ће се све учинити да радови трају краће од предвиђених десет месеци. Док нас то чека негде на пролеће, радови на више надвожњака и подвожњака теку плански, а насип од Жедника до Наумовићева је већ завршен, каже заменик градоначелника.

Још једно уско грло, по речима Керна, јесте завршетак измештања магистралног гасовода од Пречистача до Улице Фредерика Шопена, који је важан јер снабдева већи део Суботице гасом, као и саму „Топлану“.

До пролећа треба да се заврши и повез Лошињске улице са Сећанским путем, наводи наш саговорник и прецизира да ће се тиме створити услови да се у потпуности измести теретни саобраћај из центра града, јер ће одатле моћи да се изађе са истока директно на ауто-пут.