Неплаћени рачуни за електричну енергију, различите комуналне услуге од грејања до паркинга, као и за мобилни телефон застаревају за годину дана за физичка лица, а на годишњем нивоу између 60 и 100 грађана се обрати Канцеларији локалног омбудсмана како би добили савет у вези са дуговањима, односно њиховим правима.
Како објашњава локални омбудсман, Ерика Тот Салаи, застарелост је престанак права повериоца да по истеку рока принудно наплати потраживања и то је вид санкције за немарног повериоца. Међутим, ако ипак платите застарела дуговања, после немате право на поврат новца.
Како истиче Тот Салаи, заштита од принудне наплате и застарелог потраживања је веома једноставна, али је како саветује, важно да грађани не избегавају пријем опомене, као ни закључка о извршењу јавног извршитеља, јер тиме губе могућност да се заштите.
Наша саговорница додаје да уколико у року од годину дана добијемо тужбу ради наплате потраживања то значи да је прекинута застарелост и морамо да измиримо дуговање, али да разне опомене и обавештења не прекидају застарелост. Застарелост за правна лица је дужа него за физичка и износи три године.