На Отвореном универзитету, одржано је едукативно-информативно предавање у организацији Регионалног Архус центар Суботица, намењено студентима Факултета техничких наука из Новог Сада, који су током једнодневне посете нашем граду обишли пречистач отпадних вода на Палићу и присуствовали предавању хидролога Мишела Романа о Пројекту санације Палићког и Лудашког језера.



За студенте мастер студија Факултета техничких наука из Новог Сада смера Инжењерство заштите животне средине, организована је пракса коју већ више година ова високообразовна установа реализује у сарадњи са Архус центром. Кроз праксу је омогућен директан контакт са стручњацима који раде у области заштите животне средине, чиме се постиже ефективније образовање.



Маја Турк Секулић, професорица Факултета техничких наука: „Заиста нам је ова пракса коју студенти успеју да добију овде, уз комплетне информације и искуство колега који раде у овој области, од изузетног значаја. Студенти су могли видети да у Србији постоје и сегменти из наше области где се ствари раде на прави начин.“



Јелена Мићић, студент ФТН-а: „Данас смо били у посети постројењу за пречишћавање отпадних вода града Суботице, што нам доста значи за наше студије, јер смо били у прилици да видимо у пракси оно што смо до сада учили у књигама – како функционише и како се обавља процес пречишћавања. То нам је велико искуство и сви смо задовољни оним што смо видели и чули.“



Предавање хидролога Мишела Романа о Пројекту санације Палићког и Лудашког језера, дало је одговоре студентима на бројна питања о проблемима и начинима реализације оваквих пројеката у пракси. 



Мишел Роман, хидролог: „То су студенти, будућност ове државе и ми им морамо пружити добре примере из праксе. Прво су видели стручан део, а након тога сам им презентовао како смо целу причу о Пројекту санације Палићког и Лудашког језера успели да реализујемо. То је и главни циљ Архус центра – повећање транспарентности о дешавањима у државном сектору на пољу животне средине.“



С обзиром да Нови Сад нема постројење за пречишћавање, ово је била јединствена прилика за студенте да виде цео процес и ближе се упознају са оним што их у будућности очекује уколико буду радили у струци.