Коалиција за доброчинство представила је резултате истраживања о ставовима јавног мњења о филантропији у Србији, као и истраживање о давањима из дијаспоре, а било је речи и о улози медија у промоцији филантропије у нашем друштву. Подаци показују да је 66 одсто становника Србије и петина људи из дијаспоре у последњих 12 месеци учинила нешто за опште добро у Србији. И једни и други највише донирају за здравство, смањење сиромаштва и образовање.
Доброчинство није само питање ургентне помоћи у ситуацијама када су животи угрожени, већ је то питање дугорочног развоја и суочавање са великим проблемима са којима се друштво сусреће, објашњава менаџер комуникација Цаталyст Балканс.
Организација која се бави филантропијом, Цаталyст Балканс, спровела је истраживање о томе шта грађани мисле о доброчинству и о томе каква је реална слика доброчинства у Србији. Резултати показују да се перцепција грађана и стање на терену заправо у потпуности разликују, објашњава Милош Јанковић.
Истраживање је обухватило 83 земље дијаспоре са око 5000 људи и преко 1000 становника Србије. Донатори из дијаспоре замерају често компликоване процедуре, када морају много времена да проведу за компјутером да би донирали, а ограничење за њих представља и када фондације немају огранке у иностранству. Транспарентност је такође битна ставка за дијаспору.
Геронтолошки центар има добру сарадњу са Фондацијом Ана и Владе Дивац, а овај тренутак када се обележава 20 година од почетка бомбардовања је добар моменат да се подсетимо шта је то филантропија, закључује Ненад Иванишевић, који додаје да је доброчинство у Геронтолошком центру изузетно видљиво.
Наведена истраживања реализована су у оквиру Пројекта за унапређење оквира за давање који финансира Америчка агенција за међународни развој, а спроводи Коалиција за доброчинство. Циљ пројекта је развој мултисекторских партнерстава и филантропске инфраструктуре, унапређење законодавног оквира и промоција доброчинства и развој културе давања у Србији.