Електрични тротинети и бицикле све су чешћа појава на улицама многих градова, а овом тренду нису одолели ни Суботичани, па се и у нашем граду неретко могу видети као учесници саобраћаја. Тачан број ових возила није познат, али оно што ствара проблем и нејасноће јесте недостатак законске регулативе, па тако нико не може тачно да каже која се правила примењују на возаче електричних возила, јер правила не постоје.
Неко вози бициклистичком стазом, неко пешачком, неко иде коловозом. Електричне тротинете и бицикле возе и стари и млади, а ово модерно средство транспорта може да постигне брзину и до 40 километара на час. У доба када су саобраћајне гужве све чешће, а гориво све скупље, вожња на струју постала је веома популарна, поготово када правила заправо нема. За мишљење смо питали пролазнике, а већина сматра да би контрола требало да буде пооштрена, те да им је место на бициклистичким стазама.
Из локалног Савета за безбедност саобраћаја потврђују да правила нема, пропис који би регулисао начин вожње и правила за електрична возила се чека, а у међувремену стоји рупа у закону, коју свако другачије тумачи.
Чак ни струка није јединствена у ставу, саобраћајна полиција и правосуђе другачије дефинишу шта је моторно возило, а шта само возило. У пракси, возачи тротинета и електричних бицикала не би смели да прелазе брзину од 25 километара на час.
Иако у сивој зони, возачи електричних возила и даље су свакодневни учесници саобраћаја, а саговорник апелује на њих да поштују основне прописе.
Док се у Србији чека правна регулатива, неке државе су своја решења донела, и она су разноврсна. У суседној Републици Српској ова област је недавно уведена у законодавство, прописано је коришћење заштитне опреме, полагање испита о познавању основних саобраћајних правила, а возило мора да се региструје.