Почетак пробијања железничког тунела кроз Фрушку гору и изградње вијадукта који повезује Чортановце и Сремске Карловце представља наставак реализације капиталног пројекта изградње брзе пруге Београд – Будимпешта. За деоницу од Новог Сада до Суботице финализација преговора са неимарима очекује се до краја пролећа након чега ће бити познати детаљи о почетку градње.

Од Београда до Новог Сада тренутно је велико градилиште на изградњи железничке инфраструктуре која ће омогућити возовима да достижу максималне брзине од 200 км/х. У плану је да се радови преселе и северно од Дунава у бачку равницу, за шта су у току преговори око цене изградње нове железничке инфраструктуре.

„У преговорима смо и требало би у најскорије време до краја пролећа да уговоримо посао и за деоницу од Новог Сада до Суботице. Сви детаљи су договорени осим цене, јер морамо да усагласимо измену пројекта везано за брзину возова. Наиме стара пројектна документација је предвиђала да се возови крећу брзином до 160 км/х а држава је донела одлука да ова пруга буде изграђена за брзину од 200 км/х. То значи да ће се морати прерадити идејни пројекат за пругу велике брзине и због тога немамо коначну цифру. Ја се надам да ћемо убрзо имати и договор и цену, како би почели радове на овој деоници.“ рекао је Имре Керн, државни секретар

Радови на модернизацији и реконструкцији железничке пруге Београд – Будимпешта започели су крајем прошле године и изводиће се кроз три фазе. Прва фаза је од главног града до Старе Пазове, друга фаза је започета претходне недеље и предвиђа пролазак трасе кроз Фрушку гору до Новог Сада, а почетак треће и најдуже фазе од највећег града Војводине до Суботице, још није познат. Трилатерални пројекат модернизације железничке пруге Београд – Будимпешта, први је прекогранични пројекат у оквиру сарадње Кине и земаља Централне и Источне Европе, који заједнички реализују Србија, Мађарска и Кина. Укупна вредност изградње пруге у Србији је око две милијарде долара.