Широм света данас се обележава Дан права потрошача, који је установљен одлуком Уједињених нација 1983.године.Ово је прилика да се потрошачима скрене пажња на значај остваривања њихових права, којих у већини случајева нису ни свесни.
Суботичани са којима смо разговарали сматрају да су њихова права као потрошача заштићена, али нису у потпуности сигурни која су то права и како функционишу.
Потрошач има законску гаранцију од две године на купљени производ, а да би могао да поднесе рекламацију потребно је да сачува фискални рачун, објашњава Марко Драгић, правни саветник.
Из удружења потрошача саветују да се приликом куповине обрати пажња на то да ли је цена правилно истакнута, да ли је у питању акцијска цена или редовна, као и на то да ли је рок употребе производа важећи. Први корак који потрошач у остваривању својих права треба да начини је улагање рекламације трговцу на месту куповине производа, а уколико трговац одбија да прихвати рекламацију, други корак је обраћање удружењу потрошача или надлежној тржишној инспекцији.
Законска гаранција од две године прописана је Законом о заштити потрошача, а на одређене производе рок гаранције може бити и дужи. Како наш саговорник објашњава, у питању је комерцијална гаранција коју трговци и произвођачи дају углавном на технику, а регулисана је Законом о облигационим односима. Грађани Војводине за помоћ и савет могу се обратити Удружењу за заштиту потрошача Војводине и Удружењу за заштиту права потрошача „Просперитет“.