Излози суботичких продавница пуни натписа којима обавештавају купце о снижењима и акцијама, наговештавају сутрашњи Црни петак, догађај који је код нас заживео у последњих неколико година, када је одређене артикле могуће купити по нижим ценама. Ипак, наша снижења још увек се не могу поредити са онима у западним земљама, поручују економисти.

Снижење, Сале, Акција, Црни петак, само су неки од слогана којима суботички трговци покушавају да привуку муштерије на Црни петак. Док неки Суботичани на овај „празник“ гледају помало скептично и не планирају трошење пара, други ће пак искористити прилику и почастити себе нижим ценама.

Феномен Црног петка у последњих неколико година узео је маха и код нас, а потрошачи га ишчекују због повољнијих цена. Изворно потиче из Америке  и пада увек првог петка после Дана захвалности, када почиње божићна куповина, а сам појам Црни петак везује се за крах берзе злата шездесетих година 19.века.

Иако куповина на Црни петак није карактеристична за нашу културу и традицију, потрошачи ипак користе ниже цене купујући највише гардеробу и технику, попут кућанских апарата, лаптоп рачунара или мобилних телефона. Ипак економисти саветују да треба бити опрезан приликом куповине.

Могућност уштеде на овај дан, иако није као у западним земљама, због слабије куповне моћи је добродошла, оцењује наш саговорник и апелује на потрошаче да размисле да ли им то што планирају да купе заисте и треба.