Иако у центру града постоје изграђене бициклистичке стазе, поједини ипак бирају пречицу и возе кроз пешачку зону, што с доласком лепог времена и већом фреквенције како бициклиста, тако и пешака постаје још израженији проблем. Из Савета за безбедност саобраћаја истичу да је у Суботици вожња кроз пешачке зоне строго забрањана и апелују на бициклисте да се тога и придржавају, јер у противном могу да добију казну од 5000 динара.
Слика бициклиста који возе Корзом, Малим корзом и око Градске куће, али и пешака који их избегавају слика је на коју смо већ навики. Ако питате пешаке, за њих је то озбиљан проблем и већина сматра да несавесне бициклисте треба ударити по џепу, док они нису ударили неког од њих.
Ако, пак, питате бициклисте одговор је другачији – да је је вожња туда забрањена знају, али постоји потреба да се туда вози, стазе у граду нису уређене и треба преиспитати одлуку која забрањује вожњу, набраја листом један времешни пензионер.
И док постоје градови у којима је пролаз дозвољен кроз центар града, Суботица не спада у њих. Са свега неколико пешачких зона које нису велике доносиоци одлуке су сматрали да је такво решење адекватно. Пролаз је дозвољен једино возилима са специјалном дозволом у одређено време, али њихова брзина кретања сме да буде 5 килиметара на час, објашњава председник Савета за безбедност саобраћаја, Петар Пантелинац.
„Мислим да због величине саме пешачке зоне морамо бити свесни да је не користимо за вожњу бициклом. Пре свега што она служи где пешак треба да буде у центру пажње, да осећа комодитет да може да се креће како жели, брзином којом жели, да можемо да прошетамо децу, постоје групе туриста које се крећу и разгледају грађевине, не гледају где се крећу и треба да су опуштени а не да пазе да ли ће их неко ударити бициклом,“ каже Пантелинац.
Аргумент да стазе нису уређене не стоји, даље каже Пантелинац. Око пешачке зоне може да се прође и улицама Ђуре Ђаковића, Максима Горког и Шторсмајеровом где свуда постоје посебне стазе.
„Корзо не може бити аргумент јер имате бициклистичке стазе као алтернативе. Опет, ако је краће, прошетати са бициклом кроз центар града, колико траје? Можда пет минута. Заиста не видим да је та врста журбе толико неопходна да се вози кроз центар града,“ истиче он.
Није код бициклистичке инфраструктуре проблем неиграђеност, напротив, Суботица је добро покривена, већ њена недовољна повезаност, на чему се интензивно ради, додаје наш саговоник. Тако је прошле године реконструисан део на Београдском путу на Прозивци, док ће се ове године спојити Индустријска зона са бувљаком, а тиме и са градом.